Terminologia specifică marketingului afiliat – Partea a II-a.

 

Terminologie specifică marketingului afiliat - partea II
Terminologie specifică marketingului afiliat – partea II

Limba vorbită de persoanele care activează în domeniul marketingului, şi în special a marketingului afiliat, poate părea greoaie sau prea plină de termeni tehnici, sau englezeşti, pentru cei care se întâlnesc pentru prima dată cu această industrie, sau sunt începători într-ale meseriei. Am adunat în articolele următoare (“Terminologie specifică marketingului afiliat, partea I…V”), câteva expresii preluate din engleză, sau adaptate uşor limbii române, fără pretenţia că lista ar fi completă.

Continuarea listei din articolul precedent

 

KPI
key performance indicators / indicatori cheie ai performanţei

CR – dacă eşti advertiser
Rata de conversie este calculată pe baza aceleiaşi formule, doar că în cazul în care eşti advertiser, nu te va interesa doar traficul venit de la un singur afiliat sau o singură sursă, ci întreg traficul trimis de afiliaţi, pe site. Prin urmare, dacă situl tău primeşte 10.000 de vizite, din partea afiliaţilor, şi 100 din acei vizitatori vor şi cumpăra ceva, vei avea rată de conversie de doar 1%, dar ! vizitatorii respectivi pot deveni clienţi fideli, şi vei avea câştig şi cu mult după ce datoria de a răsplăti afiliaţii care ţi i-au trimis, a expirat de mult

KPI
key performance indicators / indicatori cheie ai performanţei
Dacă eşti afiliat:

BR / bounce rate – este rata de respingere sau rata de repuls a vizitatorilor unui site. Dacă un vizitator vizitează doar o singură pagină, după care închide browserul sau se duce la alt site, se consideră un bounce / un vizitator repulsat / respins. O rată de bounce / repulsie mare indică faptul că ceva e în neregulă cu situl tău, vizitatorii nu sunt interesaţi de conţinutul tău, sau, ţi-ai construit greşit legăturile externe, şi pierzi vizitatori potenţiali (legături fără target=”_blank”).

Google Analytics şi alte programe de tracking (explicăm şi termenul ăsta mai încolo), consideră ERONAT că un vizitator care a venit pe pagina ta, a stat N minute, citind întregul conţinut, după care a plecat la un advertiser prin click pe o legătură de-a ta de afiliere, este un bounce, pentru că nu ia în considerare perioada de timp petrecută de vizitator pe pagină

Pentru a putea folosi cu succes google analytics, în marketingul afiliat CPA, trebuie implementat un mic cod în paginile urmărite, pentru a forţa google să trateze diferit vizitatorii care au stat un anumit număr de minute pe pagină, faţă de cei care au părăsit pagina imediat.

Urmăreşte videoclipul de mai jos, dacă ţi-e mai uşor să înveţi ascultând informaţia, decât citind:

 

Vezi restul expresiilor in articolul urmator

Comentariile decente sunt binevenite şi aici pe blog, şi pe canalul de youtube

 

Vrei să afli despre reducerile de preţ ?

Lasă-mi adresa de e-mail şi îţi voi trimite periodic un mail cu reducerile actuale
Email *

Leave A Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *