Adblock plus şi alte unelte de blocare a reclamelor = terorism financiar

 

Într-o lume în care cea mai mare parte a societăţii se plânge că nu sunt locuri de muncă, sau dacă sunt, nu sunt bine plătite, mi se pare ciudat, că unul din cele mai des folosite unelte complementare pentru browserele de internet din familiile Mozilla Firefox si Google Chrome, este tocmai cea care blochează apariţia reclamelor pe situri !

Adică, pentru cei care nu înţeleg, încerc să explic cât de clar şi concis se poate, că ADBLOCK PLUS, Adblock lite, Adblock edge, Noscript, şi alte utilitare asemănătoare SUNT UNELTE DE TERORISM FINANCIAR.

Da, nu voi folosi cuvinte mai finuţe, şi expresii mai frumoase, pentru că astea sunt. Unelte de terorism financiar. Şi explic acuşi, de ce :

Una la mînă : în momentul în care un webmaster, o persoană, o firmă, oricine, construieşte un site, un blog, un catalog online cu informaţii utile, şi depune efortul, investeşte timp şi bani, pentru a culege şi publica informaţii, imagini, videoclipuri, articole, ORICE material care poate fi folositor şi altora, şi vrea să monetizeze blogul ăla, situl ăla, afişând reclame plătite pe situl său (adică, să fie răsplătit în acest fel pentru efortul depus), dacă tu vizitatorul, vii pe site, şi citeşti informaţia, DAR NU LAŞI ŞI RECLAMELE SĂ FIE AFIŞATE, în momentul acela, AI FURAT CONŢINUTUL SITULUI, ai avut acces NEPERMIS, ai primit informaţia sitului respectiv ÎN MOD ILEGAL sau cel puţin necinstit.

A doua la mînă : în momentul în care nu permiţi afişarea reclamelor în browser, faci prostia enormă de a distruge nu doar afacerea persoanei, grupului de persoane, sau firmei din spatele sitului respectiv, ci mai faci două prostii enorme: reduci numărul de potenţiali clienţi al afacerilor care plătesc pentru apariţia acelor reclame, respectiv pentru clickurile pe acele reclame, ŞI RĂMÂI MAI PROST tu, vizitatorul, ca om, PENTRU CĂ NU AFLI DE OFERTA COMERCIANTULUI RESPECTIV.

E clar, da, până aici ? Într-o ţară în care marea majoritate a populaţiei se plânge că nu are loc de muncă, distruge din invidie, din prostie şi din neştiinţă, AFACERILE CARE LE-AR PUTEA OFERI LOCURI DE MUNCĂ LOR ŞI COPIILOR LOR.

Da ! Doar prin simpla închidere a reclamelor în browser, distrugi viaţa a sute sau mii de oameni. Şi îţi şi explic de ce. O reclamă nu se naşte singură. Firmele care plătesc pentru acele reclame, când vin cu ideea unui produs, a unei promoţii, a unui serviciu, sau a orice, ce se poate vinde, ŞI DE CARE SOCIETATEA ARE NEVOIE, nu trag două trei clickuri cu mouseul, şi gata, ci trec printr-o groază de oameni ideea respectivă, până să devină reclamă.

Ideea produsului sau serviciului, este o dată analizată de departamentul de marketing, şi/sau PR, care va decide forma, va alege cuvintele, (wordingul, în termeni de specialitate), culorile, inclusiv forma literelor, imaginilor, sunetelor, ce va trebui să apară într-o reclamă, ÎN AŞA FEL ÎNCÂT SĂ TRANSMITĂ CÂT MAI BINE ideea pe care cei ce vor să vândă produsul sau serviciul respectiv, au avut-o legată de produsul sau serviciul respectiv.

(Şi să nu mai vorbim de faptul că unele reclame sensibilizează societatea asupra unor probleme grave ale societăţii ca corupţia, violenţa asupra femeilor, asupra copiilor, vârstnicilor, şi alte nedreptăţi care dacă nu se tratează, viaţa întregii societăţi este pur şi simplu mai proastă ! Şi când nu permiţi afişarea reclamelor, evident, devii mai neştiutor, mai neinformat legat de aceste probleme, şi evident, mai nesensibil)

După ce cei de la PR stabilesc ce şi cum trebuie să transmită mesajul reclamei, graficienii, sau specialiştii DTP, creează reclamele în diverse dimensiuni şi diverse formate grafice, pentru a le face cât mai atractive, şi cât mai evidente, şi compatibile cu cât mai multe unelte şi dispozitive posibile (calculatoare cu diverse mărimi ale ecranului, mobile smartphone, tablete, etc.)

Da! La toate astea, creatorii unei reclame trebuie să se gândească, de dinainte…

După ce întreaga echipă este de acord că reclamele se pot publica, se ia legătura cu firmele care se ocupă de publicarea acelor reclame pe internet. Se aleg cu grijă siturile, blogurile, paginile pe care se vrea afişarea acelor reclame, se aleg contextele, persoanele pe care serviciul sau produsul respectiv ar putea interesa cel mai mult, se aleg contextele de căutare şi afişaj…  E O MUNCĂ ENORMĂ CARE POATE LUA ZILE ÎNTREGI, şi nu doar a unui singur om !

Şi apoi, pentru ca reclamele să şi apară în locaţiile potrivite, pe siturile potrivite, editorii siturilor potrivite trebuie să aibă articole, informaţii, videoclipuri, într-un cuvânt CONŢINUT util vizitatorilor care în vreun fel sau altul, să fie legat de contextul reclamei de afişat. Şi munca de blogging profesional, făcută cu intenţia specifică de a publica conţinut de acest gen, (blogging de nişă), se face câteodată cu 16…20 de ore de muncă de tradus, digerat şi recompus informaţii din mai multe surse, din mai multe limbi, pentru ca TU, VIZITATORUL INTERESAT DE ACEA INFORMAŢIE SĂ O POŢI CITI ŞI ÎNŢELEGE CÂT MAI UŞOR, şi să îţi fie cât mai la îndemână.

Deci, de la o idee a unui produs, şi până la apariţia reclamei sale pe un site, informaţia trece câteodată, prin joburile a multor oameni, pot fi 3, 5, 10, sau pot fi 100. Oameni, care ţie, care navighezi pe net având sisteme de blocare a reclamelor instalat, NU ŢI-AU FĂCUT NICI UN RĂU.

Sunt şi ei oameni ca şi tine, cu probleme, cu bune, cu rele, cu facturi şi credite de plătit, CU GURI DE HRĂNIT, CU O FAMILIE DE ÎNTREŢINUT, ca şi tine. Au părinţi, soţi, soţii, copii, bunici, nepoţi, ca şi tine. ŞI CÂND NAVIGHEZI PE NET AVÂND ADBLOCK PLUS SAU ALTE SISTEME DE BLOCARE A RECLAMELOR INSTALAT, LE DISTRUGI VIEŢILE !!!!

Le iei pâinea de la gură, pentru simplul fapt, că nu o să mai fie nevoie de ei. Păi cine să mai plătească pentru reclame, dacă firmele văd că nimeni nu mai vede reclamele alea, şi nimeni nu mai dă click pe ele, pentru că tot mai mulţi vizitatori au adblock plus instalat ? Nu o să mai plătească.

Dar cum reclama este sufletul comerţului, reclama nemai fiind făcută în acest fel, firmele nu mai pot vinde produsele şi serviciile respective, şi evident, până la urmă vor da faliment, îşi închid porţile şi trimit angajaţii la plimbare.

Şi din punctul acesta de vedere deci, uneltele de blocare a reclamelor, sunt unelte de TERORISM FINANCIAR. Nimic nu distruge mai repede o firmă decât faptul că nimeni nu află despre produsele sau serviciile sale. Şi de ce nu află ? Pentru că nişte idioţi, nişte derbedei, criminali, au inventat o unealtă cu ajutorul căruia oricine poate bloca reclamele de pe internet, să nu mai apară în browsere. Este ca şi cum stai la ţară, şi ai mere de vânzare, şi te pui în faţa porţii şi faci frumos o pancardă cu “MERE DE VÂNZARE , DOAR  2 LEI /KG”, şi speri ca toate maşinile care vor trece prin faţa porţii tale, vor fi conduse de şoferi care vor vedea reclama ta, şi vor opri să cumpere mere. E şi-atunci, ar apărea doi vlăjgani, care s-ar propti tocmai în faţa pancardei tale, în aşa fel încât nimeni să nu mai vadă că ai mere de vânzare.

Câtă vreme ar trece până ai suna la poliţie să vină să-i salte, sau până să iei furca să o bagi în ei ? Ai tolera multă vreme să fii batjocorit în faţa porţii tale ? Sigur că nu ai tolera aşa ceva ! Şi atunci, te întreb eu, noi webmasterii, editorii de bloguri şi situri, care vrem să trăim şi noi din munca noastră cinstită, afişând reclame pe siturile noastre, pentru că reclamele alea sunt merele noastre din exemplul de mai sus, şi siturile noastre sunt “faţa porţii” din exemplul de mai sus, DE CE TREBUIE SĂ TOLERĂM HOŢIA PE SITURILE NOASTRE ?

Hai să te întreb altceva: ce ai face, dacă conform exemplului de mai sus, ar veni cineva şi ar lua merele ce le ai expuse la vânzare în faţa porţii, dar nu ar plăti pentru ele ? Ai striga “hoţul” sau nu ? Sigur că da. Păi şi atunci, noi, editorii siturilor care suntem recompensaţi pentru munca noastră, doar dacă afişăm reclame pe situri, şi eventual, oamenii mai dă şi click pe cele care îi interesează, de ce trebuie să tolerăm HOŢIA CĂ UNII NE CITESC CONŢINUTUL DAR NU NE LASĂ SĂ FIM RECOMPENSAŢI PENTRU ASTA ???!!!

Opriţi hoţia, opriţi prostia, şi nu mai folosiţi utilitare de blocare a reclamelor. Vreţi locuri de muncă bine plătite pentru voi, pentru copiii voştri ? Nu mai folosiţi utilitarele alea idioate de blocare a reclamelor. E atât de simplu…. “live and let live”… adică trăiţi şi voi, dar mai lăsaţi şi pe alţii să trăiască. Pentru că folosind utilitare de blocare a reclamelor, DISTRUGEŢI VIEŢI !

Ce poţi face tu ca om, dacă ai înţeles mesajul acestui articol şi eşti de acord cu el ? Trimite-le articolul tuturor prietenilor tăi, distribuie articolul pe facebook, pe twitter, pe cirip, pe google plus, prin e-mail, prin orice. Spune-le şi lor să nu îşi mai distrugă ţara folosind utilitare care distrug firme, care distrug vieţi. Şi nu în ultimul rând, dacă eşti editor al vreunui site, sau blog, pune o legătură pe situl tău către acest articol, (o legătură cu rel=”nofollow”, pentru că nu mă interesează să câştig PR din asta, vreau să afle tot mai mulţi oameni, doar asta vreau), pentru a sensibiliza societatea, că UTILITARELE DE BLOCARE A RECLAMELOR DISTRUG VIEŢI.