Terminologia specifică marketingului afiliat – Partea a III-a.

 

Limba vorbită de persoanele care activează în domeniul marketingului, şi în special a marketingului afiliat, poate părea greoaie sau prea plină de termeni tehnici, sau englezeşti, pentru cei care se întâlnesc pentru prima dată cu această industrie, sau sunt începători într-ale meseriei. Am adunat în articolele următoare (“Terminologie specifică marketingului afiliat, partea I…V”), câteva expresii preluate din engleză, sau adaptate uşor limbii române, fără pretenţia că lista ar fi completă.

Continuarea listei din articolul precedent

Terminologie specifica marketingului afiliat - BR sau bounce rate - rata de respingere
Terminologie specifica marketingului afiliat – BR sau bounce rate – rata de respingere

KPI
key performance indicators / indicatori cheie ai performanţei
Dacă eşti advertiser:

BR / bounce rate – este indicatorul calităţii traficului venit pe site. Dacă o sursă de trafic (afiliat, reţea, reclame, etc.) îţi trimite frecvent un număr mare de vizitatori, dar niciunul sau un număr foarte mic din acei vizitatori cumpără pe situl tău în următoarea perioadă de aproximativ o lună, traficul respectiv este de slabă calitate, şi se numeşte JUNK TRAFFIC.

Dacă o sursă de trafic îţi trimite un număr oarecare de vizitatori, dar un număr mare dintre aceştia devin clienţii tăi, şi cumpără ceva din magazinul tău online, vorbim de trafic de înaltă calitate, sau High Quality Traffic.

În diverse cercuri online, se mai folosesc expresii de genul “Laser targeted traffic” – trafic direcţionat cu precisia unui laser, pentru a denota traficul foarte atent selecţionat, venit din bloguri de nişă foarte bine construite, cu auditoriu foarte specific publicului ţintă al advertiserului, sau venit din reclame CPC, în principiu Google Adwords şi Facebook Ads, din campanii ale căror setări au fost foarte atent configurate, de către persoana sau persoanele care administrează campaniile.

KPI
key performance indicators / indicatori cheie ai performanţei
Dacă eşti advertiser:

BR (bounce rate) În funcţie şi de nişa în care operezi, bonitatea de plată a potenţialilor clienţi (are sau nu are bani de cheltuit, simplist spus), respectiv, periodicitatea potenţialului de a cheltui pot influenţa foarte mult procentul BR al oricărui trafic. Perioadele de sărbători legale, zilele libere, perioadele de remuneraţie (cine când îşi primeşte salariul), toate pot influenţa negativ sau pozitiv rata de respingere.

BR depinde foarte mult de experienţa utilizatorului sau vizitatorului pe situl magazinului online. Degeaba îţi aduce afiliatul laser targeted traffic, dacă situl magazinului tău de-abia se încarcă, bombardezi vizitatorul la fiecare pas cu popup-uri, propuneri de înscriere pentru un X% reducere sau un cupon, şi procesul de checkout e unul greoi. Cu alte cuvinte un site construit prost, şi de prost gust, distruge potenţialul oricărui trafic, şi al celui de cea mai bună calitate.

Urmăreşte videoclipul de mai jos, dacă ţi-e mai uşor să înveţi ascultând informaţia, decât citind:

 

Comentariile decente sunt binevenite şi aici pe blog, şi pe canalul de youtube

Vrei să afli despre reducerile de preţ ?

Lasă-mi adresa de e-mail şi îţi voi trimite periodic un mail cu reducerile actuale
Email *

Leave A Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *