Terminologia specifică marketingului afiliat – Partea I.

Terminologia specifică marketingului afiliat – Partea I.

 

Limba vorbită de persoanele care activează în domeniul marketingului, şi în special a marketingului afiliat, poate părea greoaie sau prea plină de termeni tehnici, sau englezeşti, pentru cei care se întâlnesc pentru prima dată cu această industrie, sau sunt începători într-ale meseriei. Am adunat în articolele următoare („Terminologie specifică marketingului afiliat, partea I…V”), câteva expresii preluate din engleză, sau adaptate uşor limbii române, fără pretenţia că lista ar fi completă.

Terminologie specifică marketingului afiliat  - partea I
Terminologie specifică marketingului afiliat – partea I

CPA
– Cost Per Action – cost per acţiune

Advertiserii plătesc afiliaţii pentru toate conversiile realizate în baza unei acţiuni făcute de vizitatorii trimişi. Acţiunea respectivă poate fi o simplă înscriere pentru a primi oferte, sau pentru a fi contactaţi ulterior de advertiser, caz în care vorbim de o acţiune numită LEAD, recompensa numindu-se Cost Per Lead sau CPL = costul per persoană înscrisă, sau poate fi o cumpărare pe situl advertiserului, caz în care acţiunea va fi numită SALE , respectiv, recompensa este numită CPS.

CPL = Cost Per Lead
CPS = Cost Per Sale

De obicei, băncile şi alte instituţii financiare, lucrează cu comision CPL, pentru că sunt interesaţi de înscrierea a cât mai multor persoane pe care ei să îi contacteze ulterior, pentru contractare de credite.
De asemenea, firmele interesate în creşterea bazei de clienţi, şi brand awareness, folosesc leaduri şi oferă comision de tip CPL, pentru a aduna un număr cât mai mare de clienţi cărora să le facă ulterior cunoscută, pe cât posibil în mod regular, oferta.

KPI
key performance indicators / indicatori cheie ai performanţei

Conţine mai mulţi indicatori cu ajutorul cărora se poate determina dacă o activitate de marketing este fructuoasă (produce profit), sau nu (produce pierdere)

Chiar dacă fiecare KPI poate arăta o imagine parţială a unei activităţi de marketing, din care s-ar putea determina greşit dacă activitatea respectivă este sau nu profitabilă, la determinarea realistă a întregii activităţi de marketing, toţi indicatorii importanţi trebuie luaţi în calcul.

De exemplu: faptul că un advertiser are rată de aprobare a comisioanelor de 90+ %, într-o reţea de afiliere, te poate face să crezi, că este un advertiser al cărei oferte merită promovate. Însă, după ce vei lua în calcul şi alţi factori, ca de exemplu valoarea coşului mediu, rata de retur a mărfurilor, perioada de retur oferită clienţilor, frecvenţa cu care plăteşte, etc., s-ar putea să ajungi la o altă concluzie

KPI
key performance indicators / indicatori cheie ai performanţei
– dacă eşti afiliat
CTR – click-through rate – procentul de persoane care şi vizitează oferta advertiserilor pe care îi promovezi. Dacă ai 100 de vizitatori pe un site, blog, pagină facebook – (REAL ESTATE-ul tău online) – şi din acei 100 de vizitatori, 5 vizitează oferta advertiserilor, prin click pe un link de afiliere, ai o rată de click-through (CTR) de 5%. Cu cât ai CTR mai mare din vizitatori interesaţi în mod real de oferta pe care o promovezi, cu atât ai mai multe şanse să fii sau să devii un afiliat de succes.

CR sau conversion rate – rata de conversie a traficului trimis la advertiseri. Dacă trimiţi 100 de vizitatori la parteneri, şi 5 din ei va şi cumpăra ceva pe situl advertiserului, rata ta de conversie (CR) este de 5%.

Urmăreşte videoclipul de mai jos, dacă ţi-e mai uşor să înveţi ascultând informaţia, decât citind:

Vezi restul expresiilor în articolul următor

Comentariile decente sunt binevenite şi aici pe blog, şi pe canalul de youtube

 

Vrei să afli despre reducerile de preţ ?

Lasă-mi adresa de e-mail şi îţi voi trimite periodic un mail cu reducerile actuale
Email *

Produse selectate aleator

Leave A Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *