Ecosistemul de reclame pe facebook: practici înşelătoare, minciună, decepţie.

Facebook minte advertiserii cu nerusinare si-i inseala
Facebook minte advertiserii cu nerusinare si-i inseala

În timp ce apar tot mai mulţi “specialişti” care laudă pe zi ce trece tot mai mult sistemul de reclame al facebook, eu văd o ipocrizie enormă inclusiv în modul în care “invitaţia” de a-ţi face reclamă pe facebook, este lansată de către această megacompanie multinaţională.

Sincer, voi nu sunteţi sătuli de minciuna şi înşelăciunea pe care o perpetueză Facebook ?

Eşti invitat să faci reclamă la o postare / un articol , cu intenţia DE A TRIMITE VIZITATORI paginii destinaţie AFLATE ÎN AFARA PLATFORMEI FACEBOOK (da, nu stiaţi ? internetul NU SE REZUMĂ LA FA(C)KEBOOK, mai sunt şi alte situri cică…), dar butonul ăla dobitoc de “like” nu se poate închide nicicum.

Să clarificăm o chestie: pentru persoanele care vor ca facebook să le trimită vizitatori, PE UN SITE AFLAT ÎN AFARA PLATFORMEI FACEBOOK, BUTONUL DE LIKE NU ARE NICI O VALOARE.

Dacă tu, ditamai corporaţie globalistă, INVIŢI OMUL SĂ PLĂTEASCĂ PENTRU UN SERVICIU DE-AL TĂU, pentru că pînă la urmă asta ar trebui să fie platforma de reclame facebook, un serviciu, ŞI ÎNSELI OMUL RESPECTIV prin modul în care formulezi invitaţia, sau prin modul DECEPTIV şi FALS în care funcţionează platforma, faţă de modul în care SPUI că lucrează platforma, tu ditamai corporaţie AI FURAT BANII acelui om.

Advertiserii tăi, devin cei pe care i-ai batjocorit şi jecmănit, indiferent că vorbim de 10 lei cheltuiţi, sau de 10 mii de dolari. Când îmi spui mie că o să-mi expui o reclamă din care oamenii VOR PUTEA DA CLICK pe imagine, pe textul sau imaginea reclamei, şi vor ajunge pe pagina mea, pe situl meu, căreia vreau să-i fac reclamă, dar de fapt LE PUI SUB NAS BUTONUL DE LIKE, m-ai înşelat şi pe mine, ca advertiser, şi ai înselat şi publicul ţintă, pentru că inclusiv în cazul în care cei care văd reclama respectivă şi ar da “like” pe reclama respectivă în speranţa de a face un bine advertiserului, exprimându-şi aprecierea faţă de situl destinaţie, de fapt, adună doar like-uri, nu ajunge în nici o formă pe pagina respectivă de destinaţie căreia îi dă “like”, şi AI LUAT BANII ADVERTISERULUI PE UN CLICK CARE NU ARE NICI O VALOARE PENTRU AFACEREA SAU SAU SCOPUL SĂU pentru care a pornit campania respectivă.

Într-un mediu online în care tot mai mult se încearcă eliminarea jucătorilor deceptivi, inclusiv prin lansarea de campanii media împotriva siturilor de fake news, şi se depun tot mai multe eforturi administrative/juridice din partea organelor statului şi a tuturor jucătorilor atât pe piaţa comercială online cât şi în cea offline, nu înţeleg de ce o companie ca Facebook poate să facă venituri doar prin înşelarea advertiserilor săi ? De ce un astfel de gigant tehnologic nu poate, sau nu vrea să găsească o modalitate DE A OFERI PRIN PLATFORMA SA DE RECLAMA EXACT CE SPUNE CĂ OFERĂ ?

De ce oare, trebuie să existe acel buton dobitoc de like, pe toate reclamele ? Oare nu se încasează nişte bani, pe nemeritat, din conturile advertiserilor, pentru nişte servicii pe care Facebook le oferă ? Oare asta n-ar trebui să intre în vizorul marelui şi atotputernicului ANAF ? Astea nu sunt fraude, care merită investigate ?

Eu zic că… ar cam fi vremea, să bată cineva şi la ei la uşă, sau măcar pe uşa din dos, dacă au aşa ceva, pentru reclamă mincinoasă, înşelarea consumatorilor, fals în declaraţii, şi altele. Nu sunt avocat, nu le am chiar aşa de bine cu legislaţia cum mi-aş dori, dar atâta ştiu sigur: când un comerciant îmi ia banii pe un produs, care are nişte parametri de funcţionare, şi-mi spune că acel produs va funcţiona într-un fel anume, dar de fapt, produsul funcţionează altfel, se cheamă minciună, se cheamă înşelăciune.

Şi din câte ştiu, înşelăciunea se pedepseşte. Deci, “dragă” facebook, îţi schimbi practicile înşelătoare, sau să ne aşteptăm sau să solicităm organelor legale, să te descopere ?

Dacă punem la socoteală şi faptul că decontarea reclamelor din conturile utilizatorilor, este cam aproape, şi aceea, de limita ilegalităţii, şi faptul, că cea mai mare partea a “statisticilor” platformei de reclame a facebook-ului, sunt în cel mai bun caz, interpretabile în mai multe feluri, dar în nici un caz, reale şi utile, cred că sunt motive destule, ca cei de la anaf -> fraude informatice, să te viziteze.

Aştept comentariile obiective, cu interes !

Despre comentarii

 

Leave A Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Spam Blocking by WP-SpamShield